måndag 5 december 2011

Tecknade tre seriesidor om dagen i en vecka till mangatävlingen som folket från seriekursen tipsade mig om. Kändes som att jag skulle bli klar i tid. MEN:





Irit, tror jag. Fick tillbringa helgen i sovrummet med gardinerna nerdragna, när jag gick ut på natten tittade jag ner varje gång en bil körde förbi. Inte så poduktivt men nu tar jag ögondroppar och det känns bättre och båda mina pupiller är ungefär lika stora.

Tre tuschade sidor som blev ganska bra:



 



Titelsidan, med text och raster (som egentligen ska vara i 600 dpi):



För några veckor sedan satt jag och Josefin på något ställe vid Medborgarplatsen och pratade om tonårsgrejer och jag nämnde Sunset Rubdown och sa att jag brukade vara förälskad i deras sångare men att ingen av mina kompisar lyssnade på dem. Hon sa Men de är ju ganska kända och hon tyckte inte speciellt mycket om dem. Jag sa att Okej jag respekterar din åsikt men de är kanske mer kända på Söder än de var i Eksjö.
(Allt detta direkt efter att jag skaffat min andra tatuering.)
Hur som helst:
På väg hem från affären kommer två tjejer fram till mig. Jag tror att de ska fråga om vägen till någon plats jag vore känna igen namnet på och förbereder mig för att erkänna att jag tyvärr inte vet vad de olika delarna av Solna heter trots att jag bott där i tre månader. I sället säger de Hej det är du som målar av folk på tunnelbanan va? Och att jag är Bäst och Om du ser mig på tunnelbanan måste du rita mig.

Detta får mig att anta att jag är mer känd i Huvudsta än Specer Krug är i Eksjö. Här är kakan jag bakade för att fira (och för att jag lovat mina klasskompisar att baka en kaka till ateljéfikat):



Saffran, russin, apelsinskal, kanel, mandelmassa och honung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar